Yeni öğretmenlere, tecrübeli öğretmenlerden öneriler



1.      Eğer uymayacaksanız kural koymayın. Koyduğunuz kurallara düzenli olarak ve ısrarla uyun.


2.      İlk birkaç gün çok önemlidir. Sınıf kurallarından bazılarını öğrencilerinizin belirlemesine izin verin. Sonra da uymalarını beklemek daha doğal olacaktır. Tüm kuralları istisnasız uygulayın.


3.      Hiç bir öğrenciyle güç yarışına girmeyin. Her zaman iki tarafı da önyargısız dinleyin. Çoğu zaman vücut dilini izlerseniz, gerçek sorunun ne olduğunu bulmanız kolaylaşır. Öğrencinizin ne anlatmaya çalıştığını sadece onu dinleyerek anlarsınız. Duymak ve dinlemek iki ayrı şeydir.


4.      Sınıfta lider olmanız ve kendi sınıfınızdan sorumlu olmanız çok doğaldır. Öğrenciler bunu algılarlarsa size daha fazla saygı duyarlar.


5.      Disiplin ve eğlence arasında güzel bir denge kurun. Öğrenciler dersten zevk almalıdırlar ancak bazen onlardan daha fazla çalışmalarını isterseniz, bunun onların iyiliği için olduğunu bilmeleri gerekir. Mizah eğitimi daha eğlenceli ve başarılı kılar.


6.      Ne öğrettiğiniz değil, nasıl öğrettiğiniz daha önemlidir. Öğretirken heyecan ve motivasyon da katabiliyorsanız davranış bozuklukları giderek azalacaktır.


7.      Bütün öğrenciler sizi sevmeyecektir ama siz de bütün öğrencilerden hoşlanmayacaksınız. Her öğrenciniz için onu övebileceğiniz en az bir nokta bulun; bu yalnızca hergün okula gelmesi olsa bile, bunu takdir ettiğinizi ona gösterin.


8.      Davranış bozuklukları gösteren öğrencileri öne oturtmayın. Bu onların ekmeğine yağ surer. Çünkü zaten dikkat çekmek istiyorlar. Onları arka sıralara, mümkün olduğunca sınıfın merkezinden uzağa alın.


9.      Öğrenciler, genellikle eğer öğretmen sessizse susarlar. Onlar susuncaya kadar siz derse başlamayın.


10.  Davranışları yönetmenin 3 yolu vardır;

a)      Güne kin tutmadan başlayın. Bir önceki gün yaşananları bugüne taşımayın.
b)      Güzel davranışı her zaman övün.
c)      Her öğrencinize en bir kez ‘Aferin’ deyin.

Kaynak:  http://www.teachervision.fen.com/classroom-management